Uwaga Rodzice !

Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci!

Z racji zaistniałej sytuacji  dotyczącej prewencji zakażeń koronawirusem, a co za tym idzie brakiem możliwości bezpośredniego kontaktu. Jednocześnie chcemy Was zainspirować , by ten wspólny czas przebywania w domu wykorzystać w wartościowy sposób:

  • proponujemy linki do stron edukacyjnych
  • proponujemy skorzystanie z oferty ciekawych zabaw i zajęć dla dzieci młodszych i starszych,
  • zachęcamy Was do wspólnych zabaw

Oczywiście korzystanie z naszych propozycji jest zupełnie dobrowolne. Serdecznie wszystkich pozdrawiamy i życzymy dużo, dużo zdrowia.

Grono pedagogiczne.

Propozycje zabaw, materiały edukacyjne, karty pracy:

https://podrecznikarnia.pl/nauczyciel/edukacja-domowa.html

  • Nadchodzi wiosna propozycje prac plastycznych.

Teatr on-line

Zapraszamy na wspólne oglądanie spektaklu teatralnego wraz z dzieckiem

CZWARTEK19.03.2020,  godz. 10:00  http://bit.ly/Brzydki_Kaczorek_Transmisja

– posłuchajcie  audiobooków

– posłuchajcie i spróbujcie zaśpiewać piosenki:

– ćwiczenia grafomotoryczne ćwiczą rekę, ale też umysł dziecka

  • Zabawy i ćwczenia ortofoniczne:
  1. „Języczek wędrowniczek” – gimnastyka narządów mowy

 Nastała wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dziecko naśladuje głosy ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniku („kląskanie” językiem). Na łące zobaczył bociany (dziecko wymawia „kle. kle, kle”) i świerszcze (cyk, cyk…).

W oddali usłyszał kukułkę (ku – ku, ku-ku). Pogalopował dalej („kląskanie” językiem). Zatrzymał się na leśnej polanie (dziecko wymawia „prr”). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizują wargi ruchem okrężnym). Było ciepło i przyjemnie (uśmiecha się, rozchylając wargi). Pachniało wiosną (dziecko oddycha głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami). Języczek pochylił się i kichnął (dziecko kicha wymawiając „apsik”). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża (dziecko ziewa). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu („kląskanie”).

  1. „Wąchamy kwiatki” – ćwiczenie oddechowe, powolny wdech nosem, powolny wydech ustami – zdmuchiwanie kwiatków z powierzchni dłoni (powtarzamy kilka razy). Dziecko na rączkach trzyma wycięte z papieru kwiatki.
  2. „Biedronka w czarne kropeczki” – zabawa oddechowa, nanoszenie kropek na biedronkę za pomocą słomki. Na każde skrzydełko po pięć kropek.

  • Zabawy i ćwczenia ortofoniczne:
  1. „Języczek wędrowniczek” – gimnastyka narządów mowy

 Nastała wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dziecko naśladuje głosy ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniku („kląskanie” językiem). Na łące zobaczył bociany (dziecko wymawia „kle. kle, kle”) i świerszcze (cyk, cyk…).

W oddali usłyszał kukułkę (ku – ku, ku-ku). Pogalopował dalej („kląskanie” językiem). Zatrzymał się na leśnej polanie (dziecko wymawia „prr”). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizują wargi ruchem okrężnym). Było ciepło i przyjemnie (uśmiecha się, rozchylając wargi). Pachniało wiosną (dziecko oddycha głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami). Języczek pochylił się i kichnął (dziecko kicha wymawiając „apsik”). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża (dziecko ziewa). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu („kląskanie”).

  1. „Wąchamy kwiatki” – ćwiczenie oddechowe, powolny wdech nosem, powolny wydech ustami – zdmuchiwanie kwiatków z powierzchni dłoni (powtarzamy kilka razy). Dziecko na rączkach trzyma wycięte z papieru kwiatki.
  2. „Biedronka w czarne kropeczki” – zabawa oddechowa, nanoszenie kropek na biedronkę za pomocą słomki. Na każde skrzydełko po pięć kropek.

 

INFORMACJE O KORONAWIRUSIE

 

Skip to content